Reklám
Reklám

Miért van a modern repülőgépeknek csak 2 hajtóműve, és nem 4, mint korábban?

Reklama
A repülés világa nagyot változott az utóbbi 40 évben.

Az 1980-as évek végén azonban a szabályok ismét megváltoztak. 30 év alatt a repülőgépek megbízhatóbbak lettek, és az ETOPS-t felülvizsgálták. Az amerikai hatóságok egy megbízhatósági teszt teljesítése után engedélyt adtak a kétmotoros repülőgépeknek a legközelebbi repülőtértől való 120 perces távolságra lévő repülésekre. A kétmotoros Boeing repülőgépek pedig át tudtak menni a megbízhatósági tanúsítványon, és meg tudták szerezni ezt az engedélyt. A motorok fokozatosan egyre megbízhatóbbak lettek. Egyes gyártóknak sikerült megszerezniük az ETOPS 180, 240 és akár 370 perces engedélyét is. A 180 perces szabály azonban a legtöbb esetben bőven elég volt, ezzel ugyanis már a bolygó 95%-át lefedhetjük repülés közben, kivéve az Antarktiszt. Ezért biztonsági szempontból már nem volt szükség 4 motorra. De vannak más okai is annak, hogy a repülőgépgyártók lemondtak a szárnyonkénti dupla hajtóműről.

Reklám
Forrás: Liked
Reklama

Hasonló cikkek