Ez rád is vonatkozik? EZEK azok a pszichológiai hatások, amelyek emberek millióit befolyásolják
Reklama
Sokunknak fogalma sincs arról, hogy ezek a pszichológiai hatások mennyire befolyásolnak minket.
A következő a sorban az úgynevezett Hawthorne-hatás. Amint új környezetbe kerülünk, ez fokozhatja a kísérlet iránti érdeklődésünket, ami arra motivál, hogy megváltoztassuk a viselkedésünket, vagy hamis pozitív eredményt adjunk.
Például a szupermarketben felajánlják, hogy vásárlás közben megkóstolhatunk egy új ízesítésű halpasztát. Az adott helyen és időben pozitív értékeléssel töltöd ki a kérdőívet, de otthon rájössz, hogy nincs benne semmi különös.
Hogyan lehet elkerülni ezt a helyzetet? Törekedj arra, hogy a legtöbbször tisztán és kritikusan gondolkodj. A felmérés megválaszolása nem kényszerít arra, hogy a legmagasabb osztályzatot adja, csak azért, mert éppen téged választották ki.
Forrás: Bright side