Reklám
Reklám

Automata sebváltók, amelyek olyanok akár az időzített bomba. A javíttatásuk költsége akár 1,5 millió forintra is rúghat

Reklama
A cikkben a létező legmegbízhatatlanabb automata sebváltókat hozzuk.
5.Jatco JF011E

A CVT sebességváltót olyan modellekben találhatjuk meg, mint a Nissan X-Trail (T31), a Mitsubishi Outlander (2008-), a Mitsubishi Lancer (2008-), a Mitsubishi ASX (2011-), a Jeep Compass és a Suzuki Kizashi. A CVT-váltó relatíve egyszerű elven működik: a lelke két változtatható átmérőjű kúptárcsában és a közöttük feszülő szíjban rejlik. A kúptárcsák az egymástól való távolságukat képesek változtatni, ezáltal a sugár változik, ezekre a szíj felfekszik, így változtatva az áttételt. A különböző vezérlő paraméterek alapján a kúpfelületek állítása hidraulikusan történik, és mivel a tárcsák távolsága bármekkora lehet, így a fokozatok száma is végtelen a két meghatározott végpont között. Nincsenek előre beállított áttételi arányok, mint a hagyományos automatáknál vagy manuális váltóknál, lényegében ez egy egysebességes egység, végtelen sebességfokozattal.

A motor fordulatszáma nem egységes a kerekek sebességével. Az adott viszonyoknak megfelelően a vezérlés a legoptimálisabb állásban működteti a szerkezetet, így lesz akadás mentes, egyenletes a gyorsulás, illetve a motorfék előidézte lassulás is. Ezen sebességváltó esetében az acélszíj gyakran a kúptárcsák miatt kopik. Az említett kopás különösen nagy sebességnél, terepen történő vezetéskor és akkor fordul elő, amikor a kerekek havon vagy sáron csúsznak. A javítás akár 800 000 forintot is igényelhet.

Forrás: Wikimedi
Reklama

Hasonló cikkek