Automata sebváltók, amelyek olyanok akár az időzített bomba. A javíttatásuk költsége akár 1,5 millió forintra is rúghat
Ez egy klasszikus 6 sebességes automata sebességváltó, amelyeket olyan modellekben használtak, mint az Alfa Romeo 159, az Opel Astra J és Insignia A, Mazda 6 (GG1), Citroen C4( 1 generáció), Volvo S60 (1 generáció) és még sorolhatnánk. Kétségtelen, hogy ez a típusú sebváltó sok előnyt is biztosít az autó tulajdonosának, de a hátrányokból is akad bőséggel. A sebességváltó nem bírja az agresszív vezetési stílust, amelynek során a nyomatékváltó csúszás módba kapcsol. Ez a súrlódást gátló berendezések károsodásához vezet. A váltó szűrője is eltömődik, de szerencsére ezt könnyedén ki lehet cserélni. A porszennyeződésekkel teli olaj károsítja a hidraulikus elosztó csatornáit, ami nyomásveszteséghez és az elektromágneses szelepek kopásához vezet.
És honnan tudjuk meg, hogy már probléma van a váltónkkal? A sebességváltó szaggatásából a negyedik, ötödik és hatodik sebességfokozatban. Természetes dolognak kell lennie, hogy minden tulajdonos gyakran cserélteti a szűrőt az eltömődések elkerülése érdekében. Az Aisin TF-80 SC váltó esetében a javítások ára akár 500 000 forintra is felkúszhat.