Miért van a modern repülőgépeknek csak 2 hajtóműve, és nem 4, mint korábban?
A közeljövőben nem lesznek új, négymotoros utasszállító repülőgépek. A régi modelleket pedig egyre inkább a két fő hajtóműves repülőgépek váltják fel. A legnagyobb gyártók, az Airbus és a Boeing 2022 óta teljesen átálltak az új gyártási modellekre. Miért gondolták a XX. és a XXI. század elején, hogy a repülőgépeknek legalább 3-4 motorral kell rendelkezniük? És miért cserélik le ma őket a kétmotoros gépekre? Az 1950-es évek óta szigorú szabály volt érvényben. Azoknak az utasszállító repülőgépeknek, amelyek nagy távolságokra akartak repülni, több motorral kellett rendelkezniük. Általában 4-et szereltek fel – kettőt mindegyik szárnyra. Ez a kialakítás megszokottá vált minden gyártó számára, és az utasok számára is felismerhetővé vált. Mára azonban a kereskedelmi repülés felülvizsgálta ezt a szabályt, és szépen lassan a kétmotoros repülőgépekre tér át.